KULTURNI CENTAR RUMA
VELIKI HOL u saradnji sa Italijanskim institutom za kulturu u Beogradu
organizator: Vorky team Ruma
Sreda - Subota, 5 -8. april u 20.00 časova
Besplatan ulaz
Ovim filmom, a uz pomoć suptilnih sredstava, gotovo nevidljive režije, nenametljivog i prirodnog stila glume i velike količine upečatljivih detalja, kojima postiže dimenziju istinosti i originalne jednostavnosti, Bertoluči govori o formiranju jedne ličnosti i prevazilaženju unutrašnjih kriza analizirajući nekoliko oprečnih faktora koji na nju utiču – poljuljane porodične i društvene vrednosti nasuprot ostvarivanju bliskosti dvoje srodnika. Dovodeći u intimnu vezu dečaka rastrzanog između stroge i teško probojive zaštite kruga porodice i problema unutrašnjah lomova i samopronalaženja i, s druge strane, jednu, naizgled formiranu, slobodnu i buntovnu ličnost koja živi na margini kako porodice, tako i čitavog društva, otvaraju se raznorodna gledišta, kako na obe ličnosti, tako i na probleme koje sobom podrazumevaju. Razbijena je idilična slika porodice i otkrivena manjkavost njenih dometa, rečena istina o njenom licemerju i punoj spremnosti na osudu, pitanje usamljenosti i straha od bliskosti otvoreno u svoj svojoj suštinskoj složenosti, a problem narkomanije i ličnosti zavisne od narkotika dobio svoju zasluženu a generalno retko postavljenu analitičku višedimenzionalnost pred očima širokog gledališta.
Nagrade: Srebrna traka 2013; Guljulmo Biragi: Jacopo Olmo Antinori; Bulgari: Tea Falko
(2012, 76’)
Originalni naziv: Cesare deve morire
Žanr: drama
Režiseri: Paolo i Vitorio Tavijani
Scenario: Paolo Taviani, Vittorio Taviani, William Shakespeare, Fabio Cavalli
Uloge: Cosimo Rega, Salvatore Striano, Giovanni Arcuri, Antonio Frasca, Juan Dario Bonetti, Vincenzo Gallo, Rosario Majorana, Francesco De Masi
Film slavne braće Tavijani o predstavi u zatvoru, koja menja živote i poglede na svet osuđenika koji je pripremaju.
Iako je” Reality” koncipiran kao satirična komedija, veliki deo kritičara smatra ga suštinski tragičnim filmom zbog mučnog predstavljanja mentalnog propadanja jednog čoveka, žrtve medijske subkulture, uzdignute do apsolutne vrednosti od strane jednog društva lišenog drugih kulturnih referenci. Neprekidni kontrast između svakodnevne stvarnosti i televizijskog rijalitija, završava se porazom razuma i inteligencije, koji bivaju uništeni snagom ubedljivosti iluzija stvorenih od strane sredstava komunikacije. U imaginaciji široke publike pojavljivanje na televiziji postaje neka vrsta potvrde sopstvenog postojanja, ali groteskni slučaj protagoniste “Rijalitija” pokazuje kako opsesivno nastojanje da se san ostvari može da dovede do gubitka sopstvenog identiteta.
Gran pri žirija: Mateo Garone Međunarodni filmski festival u Kanu, 2012 Nagrada za najbolju fotografiju Nagrada Donatelov David 2013. Nagrada za najbolju scenario: Mateo Garone i Masimo Gaudiozo Nagrada za najbolju mušku ulogu: Anijelo Arena Nagrada za najbolji kostim Mauricio Milenoti Srebrna traka 2013. Nagrada za najbolju fotografiju, za najbolju scenografiju i za najbolje kostime: Zlatna klapa 2013.
TEHNIČKA PODRŠKA:
VELIKI HOL u saradnji sa Italijanskim institutom za kulturu u Beogradu
organizator: Vorky team Ruma
Sreda - Subota, 5 -8. april u 20.00 časova
Besplatan ulaz
VORKY TEAM RUMA I ITALIJANSKI INSTITUT ZA KULTURU U BEOGRADU
PRIKAZUJU
CIKLUS ITALIJANSKOG FILMA
PRIKAZUJU
CIKLUS ITALIJANSKOG FILMA
SREDA - SUBOTA, 5 – 8. APRIL, 2017.
VELIKI HOL KULTURNOG CENTRA RUMA, 20h
BESPLATAN ULAZ
VELIKI HOL KULTURNOG CENTRA RUMA, 20h
BESPLATAN ULAZ
Poznato je da evropski filmovi imaju dušu, a posebno je to slučaj sa italijanskom kinematografijom.
Italijanska kinematografija je uvek bila zanimljiva filmskim
sladokuscima. Od posleratnog neorealizma Roberta Roselinija i Vitorija
De Sike, remek dela Federiko Felinija i Luiđija Viskontija, pa do
špageti vesterna Serđo Leonea i hororoa Darija Arđenta, ljubitelji sedme
umetnosti su uvek mogli da se nadaju da će se iz ove zemlje slavne
istorije pojaviti novi filmovi koji ruše granice.
Ovaj
CIKLUS ITALIJANSKOG FILMA je prva saradnja Vorki tima i Italijanskog
instituta za kulturu u Beogradu. Rumska publika će imati priliku da vidi
4 italijanska filma novije produkcije, koje su režirali poznati i
priznati italijanski reditelji Bertoluči, braća Tavijani, Garone i di
Gregorio.
CIKLUS ITALIJANSKOG FILMA U RUMI:
sreda 5. april - JA I TI, r: BERNARDO BERTOLUČI
četvrtak 6.april - CEZAR MORA UMRETI, r: BRAĆA TAVIJANI
petak 7. april- RIALITI, r: MATEO GARONE
subota 8. april - AVGUSTOVSKI RUČAK, r: ĐANI di GREGORIO
JA I TI
FILM SA 41. FESTA
(2012, 96’)
(2012, 96’)
Originalni naziv: Io e te
Žanr: drama
Režiser: Bernardo Bertolucci
Scenarista: Niccolò Ammaniti, Umberto Contarello, Francesca Marciano, Bernardo BertolucciUloge: Tea Falco, Jacopo Olmo Antinori, Sonia Bergamasco
Scenarista: Niccolò Ammaniti, Umberto Contarello, Francesca Marciano, Bernardo BertolucciUloge: Tea Falco, Jacopo Olmo Antinori, Sonia Bergamasco
Bernardo
Bertoluči, italijanski reditelj, nakon pauze od 9 godina vratio se
filmom "Ja i ti", u kome se bavi svojim stalnim temama – životom mladih,
njihovim žudnjama, borbama i razočarenjima.
Ovo je njegov prvi film na italijanskom jeziku posle 30 godina, zasnovan na romanu poznatog pisca Nikola Amanitija.
Ovo je njegov prvi film na italijanskom jeziku posle 30 godina, zasnovan na romanu poznatog pisca Nikola Amanitija.
Ja i ti (Io
e te) je najnoviji film italijanskog reditelja i scenariste Bernarda
Bertolučija, koga pamtimo po filmovima Konformista, Poslednji tango u
Parizu i Poslednji kineski car.
Bertoluči i ovim filmom ostaje veran detaljnom i prepoznatljivo stilizovanom fokusiranju na intimnu povezanost dvoje ljudi. Ja i ti prati dečaka Lorenca (Antinori) koji, u jeku pubertetske krize identiteta, odlučuje da, umesto odlaska na ekskurziju, nedelju dana provede sam u podrumu svoje zgrade. Njegovu samoću poremeti sestra Olivija (Falco), heroinski zavisnik, diskriminisana i izopštena iz kruga porodice. Olivija pokušava da se skine sa heroina, dok Lorenco odbija svaku vrstu komunikacije sa sestrom.
Bertoluči i ovim filmom ostaje veran detaljnom i prepoznatljivo stilizovanom fokusiranju na intimnu povezanost dvoje ljudi. Ja i ti prati dečaka Lorenca (Antinori) koji, u jeku pubertetske krize identiteta, odlučuje da, umesto odlaska na ekskurziju, nedelju dana provede sam u podrumu svoje zgrade. Njegovu samoću poremeti sestra Olivija (Falco), heroinski zavisnik, diskriminisana i izopštena iz kruga porodice. Olivija pokušava da se skine sa heroina, dok Lorenco odbija svaku vrstu komunikacije sa sestrom.
Ovim filmom, a uz pomoć suptilnih sredstava, gotovo nevidljive režije, nenametljivog i prirodnog stila glume i velike količine upečatljivih detalja, kojima postiže dimenziju istinosti i originalne jednostavnosti, Bertoluči govori o formiranju jedne ličnosti i prevazilaženju unutrašnjih kriza analizirajući nekoliko oprečnih faktora koji na nju utiču – poljuljane porodične i društvene vrednosti nasuprot ostvarivanju bliskosti dvoje srodnika. Dovodeći u intimnu vezu dečaka rastrzanog između stroge i teško probojive zaštite kruga porodice i problema unutrašnjah lomova i samopronalaženja i, s druge strane, jednu, naizgled formiranu, slobodnu i buntovnu ličnost koja živi na margini kako porodice, tako i čitavog društva, otvaraju se raznorodna gledišta, kako na obe ličnosti, tako i na probleme koje sobom podrazumevaju. Razbijena je idilična slika porodice i otkrivena manjkavost njenih dometa, rečena istina o njenom licemerju i punoj spremnosti na osudu, pitanje usamljenosti i straha od bliskosti otvoreno u svoj svojoj suštinskoj složenosti, a problem narkomanije i ličnosti zavisne od narkotika dobio svoju zasluženu a generalno retko postavljenu analitičku višedimenzionalnost pred očima širokog gledališta.
Nagrade: Srebrna traka 2013; Guljulmo Biragi: Jacopo Olmo Antinori; Bulgari: Tea Falko
ČETVRTAK, 6. april, 20h. Veliki Hol
CEZAR MORA UMRETI
ZLATNI MEDVED NA
62. BERLINALU
(2012, 76’)
Originalni naziv: Cesare deve morire
Žanr: drama
Režiseri: Paolo i Vitorio Tavijani
Scenario: Paolo Taviani, Vittorio Taviani, William Shakespeare, Fabio Cavalli
Uloge: Cosimo Rega, Salvatore Striano, Giovanni Arcuri, Antonio Frasca, Juan Dario Bonetti, Vincenzo Gallo, Rosario Majorana, Francesco De Masi
Film slavne braće Tavijani o predstavi u zatvoru, koja menja živote i poglede na svet osuđenika koji je pripremaju.
Predstava "Julije Cezar" se završila i glumci su nagrađeni gromoglasnim aplauzom. Svetla se gase, glumci odlaze...
Priča
je smeštena u zatvor Rebibija, u predgrađu Rima, i govori o
zatvorenicima koji pripremaju Šekspirovu predstavu „Julije Cezar“.
Pripremajući uloge oni pronalaze sebe i menjaju pogled na svet. Zadnja
rečenica filma, koju izgovara jedan zatvorenik nakon premijere
predstave, pokazuje uticaj pozorišta na život u tamnici: „Otkako sam
otkrio umetnost, ova ćelija je za mene postala pravi zatvor.“
Reditelji
Paolo i Vitorio Taviani, kultni autori italijanske kinematografije,
proveli su šest meseci na probama ove predstave. Njihov film pokazuje
kako univerzalnu poruku Šekspirovog dela razumeju i ljudi u ekstremnim
životnim uslovima. Nakon premijere, Cezar, Brut i ostali ostaju iza
zatvorenih vrata. Svi oni ponosni su i na čudan način dirnuti, kao da je
predstava otkrila dubine njihove prošlosti.
Nagrade:
Zlatni medved na 62. Međunarodnom filmskom festivalu u Berlinu /
Berlinale 2012, Nagrada kritike FIPRESCI na 18. Festivalu autorskog
filma u Beogradu
PETAK, 7. april, 20h. Veliki Hol
RIJALITI
(2012, 116’)
Originalni naziv: Reality
Žanr: komedija/drama
Režija: Mateo Garone
scenario: Mateo Garone i Masimo Gaudiozo
Uloge: Anijelo Arena, Klaudija Đerini, Anijelo Jorio, Gracijela Marina, Nando Paone, Nuncia Skjano
Četiri godine od međunarodnog uspeha filma “Gomora” 2008.godine Mateo Garone se okreće komediji filmom “Reality”, pardoksalnom pričom o Lučanu, prodavcu ribe iz Napulja opsednutim željom da učestvuje u televizijskom programu “Veliki brat”. Na nagovor prijatelja, pojavljuje se u studiju Činečita na probnom snimanju, ali za žiri on nije prihvatljiv za šou i pomoćnik režije ga ispraća rečima da će ga kontaktirati u slučaju da bude izabran. To je samo uobičajena fraza ,ali za naivnog i neobrazovanog Lučana postaje konkretno obećanje. Od tog momenta njegov život je uslovljen iščekivanjem poziva od organizatora programa. Štaviše, on je sebe ubedio da ga posmatraju skrivene kamere upravo da bi proučavale njegovo ponašanje. Uprkos očajničkim pokušajima njegove porodice da ga vrate u stvarnost, Lučano postepeno klizi u svet koji su stvorile njegove opsesije tako da na kraju pobegne u televizijski studio koji za njega postaje jedini stvarni prostor za život.
Originalni naziv: Reality
Žanr: komedija/drama
Režija: Mateo Garone
scenario: Mateo Garone i Masimo Gaudiozo
Uloge: Anijelo Arena, Klaudija Đerini, Anijelo Jorio, Gracijela Marina, Nando Paone, Nuncia Skjano
Četiri godine od međunarodnog uspeha filma “Gomora” 2008.godine Mateo Garone se okreće komediji filmom “Reality”, pardoksalnom pričom o Lučanu, prodavcu ribe iz Napulja opsednutim željom da učestvuje u televizijskom programu “Veliki brat”. Na nagovor prijatelja, pojavljuje se u studiju Činečita na probnom snimanju, ali za žiri on nije prihvatljiv za šou i pomoćnik režije ga ispraća rečima da će ga kontaktirati u slučaju da bude izabran. To je samo uobičajena fraza ,ali za naivnog i neobrazovanog Lučana postaje konkretno obećanje. Od tog momenta njegov život je uslovljen iščekivanjem poziva od organizatora programa. Štaviše, on je sebe ubedio da ga posmatraju skrivene kamere upravo da bi proučavale njegovo ponašanje. Uprkos očajničkim pokušajima njegove porodice da ga vrate u stvarnost, Lučano postepeno klizi u svet koji su stvorile njegove opsesije tako da na kraju pobegne u televizijski studio koji za njega postaje jedini stvarni prostor za život.
Iako je” Reality” koncipiran kao satirična komedija, veliki deo kritičara smatra ga suštinski tragičnim filmom zbog mučnog predstavljanja mentalnog propadanja jednog čoveka, žrtve medijske subkulture, uzdignute do apsolutne vrednosti od strane jednog društva lišenog drugih kulturnih referenci. Neprekidni kontrast između svakodnevne stvarnosti i televizijskog rijalitija, završava se porazom razuma i inteligencije, koji bivaju uništeni snagom ubedljivosti iluzija stvorenih od strane sredstava komunikacije. U imaginaciji široke publike pojavljivanje na televiziji postaje neka vrsta potvrde sopstvenog postojanja, ali groteskni slučaj protagoniste “Rijalitija” pokazuje kako opsesivno nastojanje da se san ostvari može da dovede do gubitka sopstvenog identiteta.
Gran pri žirija: Mateo Garone Međunarodni filmski festival u Kanu, 2012 Nagrada za najbolju fotografiju Nagrada Donatelov David 2013. Nagrada za najbolju scenario: Mateo Garone i Masimo Gaudiozo Nagrada za najbolju mušku ulogu: Anijelo Arena Nagrada za najbolji kostim Mauricio Milenoti Srebrna traka 2013. Nagrada za najbolju fotografiju, za najbolju scenografiju i za najbolje kostime: Zlatna klapa 2013.
SUBOTA, 8. april, 20h. Veliki Hol
AVGUSTOVSKI RUČAK
Originalni naziv: Pranzo di ferragosto
Žanr: komedija/drama
Režija: Đani di Gregorio
scenario: Đani di Gregorio
Muzika: Ratčev i Karatelo
Uloge: Valerija de Frančišis, Đani di Gregorio, Luiđi Marketi, Alfonso Santagata
Avgustovski ručak je komedija o Đaniju, čoveku koji je bliži starosti nego srednjem dobu. On živi sa majkom koja ima 93 godine i koja se, uprkos ogromnim finansijskim teškoćama, ponaša kao da je prava grofica u punoj snazi. Đani trpi svakodnevicu, majčine hirove i sopstvenu samoću koja će iznenada biti narušena. U njegov stan stižu još četiri bakice koje deca tokom leta nisu imala kome da ostave. Pa pošto Đani nigde ne ide, ocenjen je kao idelan domaćin. I on će dati sve od sebe da to i bude, ali sa prohtevnim i živahnim bakicama to neće biti nimalo lako.
Žanr: komedija/drama
Režija: Đani di Gregorio
scenario: Đani di Gregorio
Muzika: Ratčev i Karatelo
Uloge: Valerija de Frančišis, Đani di Gregorio, Luiđi Marketi, Alfonso Santagata
Avgustovski ručak je komedija o Đaniju, čoveku koji je bliži starosti nego srednjem dobu. On živi sa majkom koja ima 93 godine i koja se, uprkos ogromnim finansijskim teškoćama, ponaša kao da je prava grofica u punoj snazi. Đani trpi svakodnevicu, majčine hirove i sopstvenu samoću koja će iznenada biti narušena. U njegov stan stižu još četiri bakice koje deca tokom leta nisu imala kome da ostave. Pa pošto Đani nigde ne ide, ocenjen je kao idelan domaćin. I on će dati sve od sebe da to i bude, ali sa prohtevnim i živahnim bakicama to neće biti nimalo lako.
Nagrade:
VENECIJA- najbolji debitantski film i još tri nezvanične nagrade
BRATISLAVA- Gran pri i nagrada publike
LONDON – nagrada Satjadžit Rej
DONATELOV DAVID za najboljeg reditelja debitanta
Reditelj Đani di Gregorio je AVGUSTOVSKIM RUČKOM debitovao kao reditelj kad mu je bilo 59 godina.
Pre toga bio je pretežno scenarista. Najuspešniji kod Matea Garonea u čuvenom filmu GOMORA. Posle izuzetno uspešnog debija Đani di Gregorio je režirao i nastavak AVGUSTOVSKOG RUČKA, komediju ĐANI I ŽENE , koja je takođe odlično prihvaćena i kod bioskopske publike i kod filmske kritike.
VENECIJA- najbolji debitantski film i još tri nezvanične nagrade
BRATISLAVA- Gran pri i nagrada publike
LONDON – nagrada Satjadžit Rej
DONATELOV DAVID za najboljeg reditelja debitanta
Reditelj Đani di Gregorio je AVGUSTOVSKIM RUČKOM debitovao kao reditelj kad mu je bilo 59 godina.
Pre toga bio je pretežno scenarista. Najuspešniji kod Matea Garonea u čuvenom filmu GOMORA. Posle izuzetno uspešnog debija Đani di Gregorio je režirao i nastavak AVGUSTOVSKOG RUČKA, komediju ĐANI I ŽENE , koja je takođe odlično prihvaćena i kod bioskopske publike i kod filmske kritike.
ORGANIZACIJA:
VORKY TEAM RUMA I ITALIJANSKI INSTITUT ZA KULTURU U BEOGRADU
TEHNIČKA PODRŠKA:
KULTURNI CENTAR RUMA
Нема коментара:
Постави коментар