четвртак, 11. јануар 2018.

Film GOLEM IZ LAJMHAUSA

KULTURNI CENTAR "BRANA CRNČEVIĆ" RUMA
11 - 17. januar 2018. u 19.00 i 21.00
MALA DVORANA
Ulaznica 200 dinara


GOLEM IZ LAJMHAUSA

Originalni naziv: The Limehouse Golem
Žanr: horor, triler
Trajanje: 109 min.
Godina proizvodnje: 2016.
Zemlja porekla: Velika Britanija
Jezik: engleski
Scenario: Jane Goldman, Peter Ackroyd
Režija: Juan Carlos Medina
Uloge: Olivija Kuk, Bil Naji, Daglas But, Sem Rid


Serija ubistava je potresla društvo do te mere da ljudi veruju da samo legendarno biće iz mračnih vremena – mitski Golem, moze biti odgovorno za dešavanja.


Ova krimi-misterija sa elementima horora premijerno je prikazana 2016. godine na Međunarodnom filmskom festivalu u Torontu, da bi široj publici bila prikazana u septembru 2017. godine. Scenario je baziran na neoviktorijanskom romanu “Den Lino i Golem iz Lajmhausa” (Dan Leno and the Limehouse Golem) autora Pitera Ekrojda iz 1994. godine, a adaptaciju je uradila Džejn Goldmen, autorka scenarija za filmske hitove poput “X-men: Prva generacija” (X-men: First Class, 2011.), “Fajter” (Kick-Ass, 2010.) i “Kingsmen: Tajna Služba” (Kingsman: Secret Service, 2014.). U rediteljskoj stolici je američki reditelj kome je ovo drugi dugometražni film u karijeri posle horora “Bezbolni” (Painless, 2012.)

Priča filma prati inspektora Skotland Jarda Džona Kildera, koga tumači Bil Naji, koji je u ovoj ulozi zamenio pokojnog Alena Rikmana koji nije mogao da je prihvati zbog zdravstvenih problema, a kome je film i posvećen. Inspektor Kilder dobija slučaj ubistva u ozloglašenoj četvrti vikotrijanskog Londona po imenu Lajmhaus. Reč je o smrti trovanjem dramskog pisca Džona Krija (Sem Rid) za koju je osumnjičena njegova žena Elizabet Kri (Olivija Kuk), čuvena londonska zabavljačica. Inspektor Kilder vrlo brzo otkriva da stvari nisu uopšte jednostavne, nakon što uspostavi vezu sa ozloglašenim serijskim ubicom Golemom - svojevrsnim duhovnim pretkom Džeka Trboseka, koji će harati ulicama Londona desetak godina nakon događaja opisanih u filmu. Kilder dolazi u posed Golemovog dnevnika, i počinje da sastavlja slagalicu u klasičnom maniru detektivskog filma, poput avantura Šerloka Holmsa. Kako Kilder napreduje sa svojim slučajem mi dobijamo deo po deo priče kroz serije flashbackova koji otkrivaju motivacije likova, što je dosta elegantan način pripovedanja koji sasvim odgovara ovom žanru.

Ono što me je naročito iznenadilo je kvalitet produkcije ovog filma, koja odlično prenosi atmosferu viktorijanskog Londona odličnim kostimima i scenografijama. Ako ste ljubitelj ovog perioda uživaćete u prljavim ulicama Lajmhausa, kineskim pušionicama opijuma i kičastim muzičkim dvoranama prepunim živopisnih likova. Kada smo kod likova, oni su u velikoj meri bazirani na istorijskim likovima, pa će se na Kilderovoj listi osumnjičenih naći jedan od najvećih zabavljača viktorijanskog perioda Den Lino, pisac Džordž Gising, pa čak i nemački filozof Karl Marks. Oslanjanje na istorijske činjenice stvara interesantno zamućenje između činjenica i fikcije, čineći priču mnogo životnijom i uverljivijom.

Samih horor elemenata nema mnogo, sem nekoliko prilično eksplicitnih ubistava i sakaćenja, pa tako ovaj film najviše podseća na neku sablasniju epizodu avantura Šerloka Holmsa, poput “Baskervilskog psa”. Gledaoci koji su navikli na “tvrđi” horor neće naći mnogo za sebe u ovom filmu, ali ako ste ljubitelj dobro ispričane misterije ili viktorijanske književnosti, nemojte propustiti ovo ostvarenje.

Aljoša Tomić

Нема коментара:

Постави коментар